#Hunted,  Kreatywność w biznesie,  Kursy online,  Small business,  Social media

Insta Metamorfoza – wrażenia po kursie online i wywiad z Olą Foryś – Wild Rocks

Niemalże każda obecna na Instagramie osoba i marka zna profil Oli Foryś, kryjącą się pod nazwą Wild Rocks. Specjalistka od spójności konta, twórczyni Korków z Insta, wyjątkowe konto, które przyciągnęło do siebie ponad 100 tysięcy obserwatorów. Być może już o tym wiecie, ale jesteśmy wielkimi fankami kursów online i wierzymy, że jest to sposób na szybkie i jednocześnie efektywne zdobywanie wiedzy i poszerzanie kompetencji. Kiedy usłyszałyśmy, że Ola rusza ze swoim kursem Insta Metamorfoza od razu wiedziałyśmy, że jest to coś, czego chcemy spróbować!

Kim jest Wild Rocks

Insta Metamorfoza - Ola Foryś

Zacznijmy jednak po kolei. Dla tych z Was, którzy jeszcze nie znają Oli i jej konta, wyjaśniamy, że profil @wildrocks jest skierowany przede wszystkim do osób, które chcą nauczyć się skutecznie działać na Instagramie. Ola w przyjemny, ale też bogaty merytorycznie sposób pokazuje świat Instagrama od kulis, inspiruje innych twórców i zdradza tajniki związane ze spójnością konta. Na profilu znajdziecie wiele darmowych treści i porad, takich jak słynne już Korki z Insta, które sprawią, że spojrzycie na działania na Instagramie z innej perspektywy. Jak każdy szanujący się twórca i osoba, która zakończyła pracę na etacie na rzecz własnego biznesu na stronie Wild Rocks są też płatne produkty.


Insta Metamorfoza – kurs online

czym jest Insta Metamorfoza

Insta Metamorfoza jest jednym z nich. To kurs online, skupiający się przede wszystkim na pojęciu spójności konta na Instagramie. Ola odpowiada na pytania, które zadaje sobie każdy instagramer. Czym właściwie jest spójność? Jak dobrać kolory? Jak prawidłowo dokonać analizy siatki zdjęć i zacząć ją świadomie planować? A przede wszystkim, co robię nie tak? Gdzie te wszystkie obiecane lajki? 😉

Za chwilę pokażemy Wam efekty, pojawią się zdjęcia przed i po, w końcu Insta Metamorfoza już za nami! Najpierw jednak przedstawiamy Wam krótki wywiad w formie pytań, na które odpowiedziała nam Ola. Całość dopełniłyśmy naszym komentarzem i przemyśleniami na temat kursu. Zapraszamy!

Wywiad z Olą Foryś Wild Rocks

Hunterki: Insta Metamorfoza została tak zaplanowana, że można ją obejrzeć zarówno na platformie online, jak i na samym Instagramie, aplikacji wokół której kręci się Twoje konto. Porządnie zrobione wideo prezentuje się bardzo profesjonalnie, ale opcja obejrzenia kursu na instagramowej relacji na dedykowanym koncie wyjątkowo przypadła nam do gustu. Szybko, wygodnie i od razu można wypróbować zdobytą wiedzę! Jak wpadłaś na ten pomysł?

Ola: Kiedy zaczynałam pracę nad kursem Insta Metamorfoza w 2018 roku, jedną z rzeczy która nie dawała mi spać była odpowiedź na pytanie – jak sprawić, żeby ludzie rzeczywiście obejrzeli ten kurs (wiem, nietypowo – powinnam się raczej zastanawiać jak sprawić żeby go kupili, ale moje UXowe ciągoty są czasem silniejsze :D).


Kursy online przeżywały wtedy swój rozkwit, ale stojąc z boku wiedziałam jednocześnie, że wiele osób kupuje je i nigdy nie robi. A ja chciałam, żeby moje klientki nie tylko go kupiły, ale też zrobiły i… miały efekty! Dziś, jak wiecie, mój kurs Insta Metamorfoza można oglądać nie tylko na platformie online, ale również w formie Insta Stories. To nietypowe rozwiązanie, ale za to bardzo skuteczne – bo wiele moich kursantek przeszło ten kurs TYLKO dzięki temu, że mogły go obejrzeć właśnie na Insta Stories.


Hunterki: User Experience przede wszystkim! Zdobycie klientów jest ważne, ale jeszcze cenniejsze jest ich zatrzymanie na dłużej. Wychodzenie naprzeciw potrzebom nowoczesnych klientom, którzy przecież nieustannie się rozwijają, może zdziałać cuda w zakresie sprzedaży. Na Twoim profilu regularnie obserwujemy jak dzielisz się wartościowymi tipami dotyczącymi prowadzenia IG, chyba wszystkim znane już są Korki z Insta. W jaki sposób dawkujesz, które elementy przekazać swoim obserwatorom, a które są Twoją słodką tajemnicą oczekującą na wydanie e-booka?

Ola: Szczerze powiedziawszy to rzadko się nad tym zastanawiam. Przede wszystkim staram się aby treści były maksymalnie użyteczne. Ewentualnie jeśli już naprawdę czuję, że coś jest takim prawdziwym creme de la creme, to zostawiam go do produktów płatnych (np. #16 Korki pt. “Jak podglądać konkurencję, żeby nie wypatrzeć oczu” nie były w ogóle publikowane na stories).  

Hunterki: Wydaje nam się, że wielu początkujących przedsiębiorców ma problem z tym, żeby wyznaczyć granicę pomiędzy tym co udostępniać za darmo, a co zostawić w ramach swojej odpłatnej oferty. Być może takie intuicyjne działanie jest właściwym rozwiązaniem. Wracając jeszcze do formy Insta Metamorfozy. Kursy online wciąż są bagatelizowanym źródłem wiedzy. Szczerze przyznajemy, że same chętnie decydujemy się na e-learning i efektywność przerasta nasze oczekiwania. Mamy świadomość, że dla niektórych to nauka w samotności, jednak my w duecie zupełnie nie możemy na to narzekać, a nasza przygoda z blogowaniem rozpoczęła się od spotkań poświęconych wspólnej e-nauce. A Ty korzystasz z kursów online? Jaka tematyka przemawia do Ciebie najbardziej?

insta metamorfoza - darmowe treści

Ola: Nie tylko korzystam z kursów online, ale nawet wolę je od szkoleń stacjonarnych, bo mogę później wrócić do tych materiałów, czy odsłuchać je sobie ponownie. Wybieram przede wszystkim kursy, których akurat doraźnie potrzebuję (staram się nie kupować szkoleń “na zaś”). 

Hunterki: Cieszy nas, że nauka online zyskuje na popularności, szczególnie w czasach pandemii, dostęp jest niczym nieograniczony. Im większy popyt tym wzrasta podaż. Mamy świadomość, że sam kurs to wierzchołek góry lodowej, a za nim kryje się ogromna praca. Od strony twórcy powiedz nam proszę ile czasu trwa zaprojektowanie i realizacja takiego kursu?

Ola: Tu nie ma łatwych odpowiedzi bo wszystko zależy od tematyki, poziomu skomplikowania i formatu. U mnie prace nad poszczególnymi produktami trwały od 3 tygodni do kilku miesięcy.

H: Rozumiemy, od pomysłu do zrealizowania potrafi minąć dużo czasu. Produkty oferowane na Twojej stronie idealnie się uzupełniają, mówimy tutaj przykładowo o Insta Metamorfozie i Korkach z Insta. Czy świadomie planujesz sprzedaż cross-sellingową czy jest to naturalny efekt Twoich działań i kolejnych sukcesów?

O: Wydaje mi się, że jest to raczej efekt dobrej znajomości grupy docelowej, problemów z którymi ta grupa się mierzy oraz tego z czego te problemy wynikają.

H: Znajomość grupy docelowej to pierwszy krok do sukcesu. Widzimy na co dzień Twoją interakcję z obserwatorami na Instagramie, wiadomości, które od nich dostajesz i jak na nie odpowiadasz oraz treści, które publikujesz. To świetne narzędzie do głębszego poznania potrzeb grupy docelowej, a zarazem zdobycia zaufania konsumentów. Jednym z trendów dzisiejszych użytkowników jest możliwość bycia ekspertem w dowolnej dziedzinie. Na IG kryje się też wielu pseudoekspertów. Ty do nich nie należysz. W którym momencie zdałaś sobie sprawę, że użytkownicy ufają Twojej opinii i jesteś dla nich Instagramowym autorytetem?

O: Myślę, że to przychodzi wraz z kolejnymi wiadomościami od osób, które widziały efekty na swoim koncie. Ale po prawdzie, miałam poczucie, że to o czym mówię działa, bo rzeczy których uczę najpierw wykorzystywałam u siebie. 

H: Najlepszą metodą wypróbowania skuteczności metod jest wykorzystanie ich na samym sobie. W końcu klienci nikomu tak bardzo nie ufają, jak innym ludziom, a pokazanie się z tej ludzkiej strony potrafi zdziałać cuda. Niedawno w Twojej ofercie pojawił się kolejny e-book z Korkami z insta. Idziesz jak burza. Masz w planach kolejne kursy?

Korki z Insta - Insta Metamorfoza

O: Mam pewne plany, ale to jeszcze tajemnica 🙂

H: Czekamy z niecierpliwością na kolejne instagramowe produkty od Ciebie! W Insta Metamorfozie bierze udział pokaźna liczba osób. Czy czasem siadasz z herbatą/kawą, ale zamiast książki zdarza Ci się przeglądać efekty Insta Metamorfozy?

O: Nie 🙂 Ale cieszę się z każdej wiadomości od moich kursantek, w których chwalą się efektami swojej pracy. 

Insta Metamorfoza - przykłady przed i po

H:  Instagram po brzegi wypełniony jest modą, kosmetykami i lifestylem. Gdzie w tym wszystkim miejsce na bardziej biznesowe tematy i rozwój marki? Czy myślisz, że w przyszłości celem użytkowników będzie też zdobywanie wiedzy, a nie tylko rozrywka?

O: Myślę że już tak jest. To samo zresztą obserwowaliśmy przecież kiedyś na Facebooku. Ale! To, że możemy nauczyć się czegoś siedząc na Instagramie nie przekreśla wcale rozrywkowej roli tej platformy. Po prostu robi się tu coraz więcej miejsca na bardzo zróżnicowaną tematykę.  

H: Bardzo cieszy nas ta zmiana, chociaż liczymy, że w przyszłości pojawi się jeszcze więcej kont dedykowanych poważniejszym tematom, na których będzie można się czegoś nauczyć. Wiadomo nie od dziś, że trendy stale się zmieniają. Co Twoim zdaniem jest teraz najważniejsze na Instagramie i co skłania innych użytkowników do kliknięcia „folllow”?

O: Sądzę, że coraz bardziej zwiększa się rola personalizacji i dopasowania treści. Dla przykładu – nie jestem zainteresowana obserwowaniem konta, które po prostu uczy o pielęgnacji włosów. Wolę obserwować konto dziewczyny, która tak jak ja ma kręcone włosy, i dzieli się na nim tipami na ich pielęgnację.

H: Wąska specjalizacja faktycznie może okazać się kolejnym trendem, tak samo jest przecież z hashtagami, lepiej trafić do wąskiego grona konsumentów niż przepaść w oceanie ludzi, którzy niekoniecznie są zainteresowani Twoją ofertą. Bardzo dziękujemy za rozmowę!

Pojawienie się na Instagramie i planowanie treści nie jest łatwe, jednak Ola sprawia, że jest to przyjemniejsze i mniej chaotyczne. Insta Metamorfoza sprawiła, że spojrzałyśmy na wiele aspektów z innej perspektywy. W naszym przypadku kolorystyka się zgadzała, niby trzymałyśmy się jednego stylu zdjęć, ale nie to było kluczem do ładnego, przejrzystego i ciekawego feedu. Nasz profil był po prostu nudny, a od czasu zakończenia kursu wiemy na co zwracać uwagę i co tak naprawdę jest ważne. 

Nasz feed po kursie Insta Metamorfoza

Na koniec prezentujemy Wam nasz nowy feed po zakończeniu kursu Insta Metamorfoza. Dużo nauczyłyśmy się na temat spójności i to co do tej pory wydawało się niemożliwe do osiągnięcia teraz jest dziecinnie proste! No może bez przesady, trzeba przyznać, że prowadzenie spójnego i zarazem ciekawego konta na Instagramie to nielada wyzwanie. Niemniej jednak jest ono jak najbardziej osiągalne. Cały czas się uczymy, nasze konto przechodzi kolejne metamorfozy i wprowadzamy kolejne zmiany zgodne z tym, czego uczy Ola Foryś w swoim kursie. A Wy jak uważacie? Jest lepiej? 😉

Przed

Po

Czy polecamy kurs online Insta Metamorfoza stworzony przez Olę Foryś? Jeżeli masz wrażenie, że Twoje działania na Instagramie są chaotyczne i nie wiesz w jakim kierunku iść, to kurs ten potrafi dobrze poukładać plany i pomysły w głowie. Wild Rocks uczy jak wprowadzić spójność na zdjęciach i zwraca uwagę na aspekty, o których wcześniej nie myślałyśmy. Naszym zdaniem to bardzo porządnie zrobiony kurs, z którego łatwo przyswaja się wiedzę. Ola wszystko tłumaczy, pokazuje na przykładach i stawia przed kursantem zadania, które przybliżają go do wymarzonego feedu. Intsa Metamorfoza to porządna dawka wiedzy przydatna dla każdego intsagramowicza!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *