E-commerce,  Zdjęcia w e-commerce

Zdjęcia w sklepie internetowym – Pozwól użytkownikom tworzyć treści

W poprzednich odsłonach serii artykułów #ZdjęciaWEcommerce pisałyśmy jak zwiększyć sprzedaż za pomocą zdjęć oraz jak je poprawnie zoptymalizować, żeby przyczyniły się do wzrostu widoczności e-sklepu. Dzisiaj zajmiemy się tematem jak wykorzystać potencjał i twórczość użytkowników w strategii tworzenia treści. Obecnie to konsumenci chętnie dzielą się swoją opinią i doświadczeniem związanym z marką. Warto wykorzystać tę szansę i publikować zdjęcia w sklepie internetowym oraz w innych kanałach.

Nowa era użytkowników

Żyjemy w czasach dwustronnej komunikacji, gdzie użytkownicy chętnie dzielą się nie tylko offline ale i online, tym co robią w wolnym czasie, jakich produktów używają i jakie marki polecają.
Konsumenci nastawieni są na konwersację z markami i innymi użytkownikami, gdzie oficjalnie informują o swoich doznaniach i doświadczeniach z nimi związanymi. Dla marek jest to bardzo ważna informacja płynąca z rynku. Dzięki temu mogą dowiedzieć się co jest ważne dla internautów i na co zwracają szczególną uwagę. Korzyść jest związana nie tylko z projektowaniem produktów, ale także planowaniem komunikacji. Marki, które stawiają na dwustronną komunikację mają znacznie większe zaangażowanie ze strony użytkowników i tworzą swoją własną społeczność.

Zdjęcia w sklepie internetowym, a Social Media

zdjęcia w sklepie internetowym - social media

Miejscem, gdzie użytkownicy najchętniej wyrażają swoją opinię są social media. Na Instagramie oznaczają marki nie tylko w postach, ale i w relacjach, gdzie pokazują swoje nowe zakupy bądź sprawdzone produkty. Facebook charakteryzuje się istnieniem grup tematycznych, do których przynależą konsumenci. Wyrażają tam opinię na dany, interesujący ich temat, często wywołując tym samym dyskusje. Na Pintereście tworzą tablice i piny z wykorzystaniem produktów w praktyce. YouTube pomaga przedstawić każdy szczegół wykorzystania produktu i jego mocne strony. Filmy na tym kanale cieszą się dużym zaufaniem ze strony internautów. Cechą charakterystyczną mediów społecznościowych jest dynamizm, który warto zastosować także w tworzeniu treści na samym e-sklepie. 

Dynamiczny E-commerce – efektywnie wykorzystaj zdjęcia w sklepie internetowym!

Jeżeli szczególnie dbasz kanały w social mediach, prowadzisz konwersacje z Twoimi klientami oraz współpracujesz z influencerami, wykorzystaj to na stronie Twojego e-sklepu. Pamiętaj, że media społecznościowe to tylko narzędzie komunikacji, jednak to Twój sklep pełni niezawodną funkcję sprzedawcy. Pokaż swoje mocne strony i wykorzystaj zdjęcia oraz filmy na stronie Twojego sklepu. Warto wyeksponować zdjęcia użytkowników, podzielić je na odpowiednie sekcje na stronie głównej oraz dodatkową galerię na stronie produktu w miejscu opisu. Stwórz wyjątkowe przemawiające do użytkowników kategorie, poparte zdjęciami klientów, influencerów, którzy używają Twoich produktów. Jest to motywujące także dla właścicieli e-sklepu, bądź osób w zespole, ale także dla potencjalnych klientów. Nic nie jest lepszą reklamą dla marki niż usatysfakcjonowani użytkownicy, którzy cieszą się produktem.

Jak zachęcić użytkowników, żeby tworzyli treści

Choć użytkownicy chętnie sami dzielą się doświadczeniem związanym z marką i jej produktami, istnieją sposoby, które pomogą ich dodatkowo zachęcić. Przede wszystkim muszą być zadowoleni z zakupu, więc warto zwrócić uwagę na personalizację zamówień i indywidualne podejście do klienta. Warto także przygotować specjalne zniżki, które można dołączyć bezpośrednio do paczki, albo do wiadomości z prośbą o wyrażenie opinii dotyczącej zakupu. Innym sposobem na zaangażowanie użytkowników jest organizacja kreatywnych konkursów, w których klienci mają za zadanie pokazać wykorzystanie produktu w praktyce.

PS: Za zdjęcie główne bardzo dziękujemy Anastasiya Bezbordorova

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *