współpraca z freelancerami hunted
E-commerce,  Zdjęcia w e-commerce

Współpraca z freelancerami – postaw na świeże spojrzenie!

Dopiero zaczynasz swoją działalność w branży e-commerce i nie wiesz skąd wziąć materiały? Przez ostatnie trzy tygodnie podkreślałyśmy jak ważne są przyciągające wzrok zdjęcia w sklepie internetowym, ale co jeżeli nie potrafisz ich wykonać sam? Nie każdy musi być urodzonym fotografem, więc powinieneś pogodzić się z faktem, że nie wszystkie treści potrzebne do Twojego e-sklepu stworzysz sam. Oczywiście możesz zatrudnić profesjonalnego fotografa, który wykona zdjęcia za Ciebie, jednak jest to stosunkowo droga opcja i nie każdy świeży przedsiębiorca może sobie na nią pozwolić. Na szczęście większość treści możesz wykreować we współpracy z początkującymi i niezależnymi fotografami. Postaw na świeże spojrzenie, które zagwarantuje współpraca z freelancerami.

Zalety współpracy z freelancerami

współpraca z freelancerami - zalety

1. Stosunkowo korzystna cena

Współpraca z freelancerami jest kontraktem między dwiema pojedynczymi osobami (lub marką a pojedynczą osobą). Dzięki temu można w łatwy sposób uniknąć kosztów administracyjnych, które jako firma są nie do obejścia. Na początku drogi lub przy intensywnym rozwoju jest to duży plus, który pozwoli na wzmożone działania. 


2. Ciekawe osoby z branży

Nowa współpraca zawsze wiąże się z nawiązaniem nowych znajomości z branży. My osobiście jesteśmy zdania, że zawsze warto słuchać innych ludzi i obserwować otoczenie swojej firmy. Współpraca z freelancerami jest do tego świetnym narzędziem, więc może warto skorzystać z tej okazji?

3. Wsparcie rozwoju młodych przedsiębiorców

Często bardzo zdolni artyści rozpoczynają swoją ścieżkę kariery i nie są jeszcze rozpoznawalni na rynku. Jednak jest to dobra okazja, aby wesprzeć siebie nawzajem. 

4. Świeże spojrzenie

Młodzi artyści często kroczą nieprzetartymi ścieżkami i mają całkiem odmienne, świeże spojrzenie na markę, które może całkowicie odmienić, a co z tym idzie odświeżyć jej wizerunek. 

5. Dynamizm

Z punktem poprzednim w parze idzie dynamizm. Nowa współpraca to kolejne podejście, dzięki czemu łatwiej zachować energię w swoich działaniach. Współpraca z freelancerami pomoże Ci podtrzymać zaangażowanie Twoich użytkowników. 

6. Przekazanie wizji marki

Mimo współpracy z czasem wieloma freelancerami w krótkim odcinku czasu, podczas eksperymentów, należy zawsze pamiętać o głównej wizji firmy i spójności jej wizerunku. Podczas tworzenia projektów z młodymi freelancerami łatwiej jest przekazać wizję, a takie osoby są otwarte na wprowadzenie w swoich pracach głównej misji marki.



Współpraca z freelancerami – na co zwrócić uwagę?

  • Wzajemne zrozumienie
    Przede wszystkim w każdej współpracy bardzo ważne jest zrozumienie. Czasami od razu widać kiedy strony się rozumieją, a czasami po prostu brakuje tzw. “flow”.

  • Profesjonalne podejście
    Już podczas pierwszych rozmów można dostrzec po przeciwnej stronie profesjonalizm. W efektywnej współpracy ważne jest partnerstwo, dzięki czemu praca upływa przyjemnie i bez niepotrzebnych trudności.

  • Pełny wywiad
    Nas osobiście ujmuje dokładny wywiad z freelancerem, gdzie może zadać wiele pytań odnośnie naszej współpracy. Wiemy wtedy na czym mu zależy i widzimy jego zaangażowanie. Miło, jeżeli dana osoba odpowiednio przygotuje się do rozmowy.
  • Z góry ustalone oczekiwania
    Aby uniknąć rozczarowań należy z góry ustalić jakie są nasze oczekiwania i głośno je wypowiedzieć, aby obie strony rozumiały się. Warto spisać umowę, w której zostaną wyszczególnione warunki projektu.

  • Przeprowadzony research
    Tak jak wspominałyśmy, nie trzeba być technicznym ekspertem w dziedzinie fotografii – czasem należy zaufać drugiej osobie. Dlatego też upewnij się, że osoba z którą współpracujesz przygotuje dokładny research i zaproponuje rozwiązanie odpowiednie dla Twojego e-sklepu.
  • Podsumowanie
    Przed samą realizacją projektu warto ponownie zweryfikować omówione wcześniej kwestie i podsumować wizję współpracy.

Współpraca z freelancerami w praktyce

Jak wygląda taka współpraca w praktyce? Każdy przypadek jest oczywiście inny, jak już wspominałyśmy freelancer jest osobą i ma swoje własne wizje i pomysły, które nie zawsze są zgodne z Twoimi. Tworząc tę serię artykułów nawiązałyśmy współpracę z Anastasiya Bezborodova Photography, która podjęła się wyzwania wykonania pierwszej sesji zdjęciowej Hunterek za co serdecznie dziękujemy i gratulujemy – na pewno nie było z nami łatwo 😉 Przekazałyśmy naszej pierwszej Upolowanej wizję, to jak wyobrażamy sobie zdjęcia. W odpowiedzi dostałyśmy całą masę dopasowanych treściowo pomysłów nie tylko na same zdjęcia, ale też miejsca, stylówki – wszystko. Właśnie po tym profesjonalnym podejściu wiedziałyśmy, że to będzie udana współpraca.

To już ostatni artykuł z serii #ZdjęciaWEcommerce! Jeżeli nie widziałeś poprzednich – zachęcamy do nadrobienia zaległości.

Jeśli jeszcze nie jesteś pewny, czy współpraca z freelancerami jest dla Ciebie odpowiednia – nie czekaj!


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *