Zdjęcia produktowych w sklepie internetowym
#Hunted,  E-commerce,  Zdjęcia w e-commerce

Zdjęcia produktów w sklepie internetowym – zwiększ sprzedaż w Twoim e-sklepie!!

Bezpośredni wpływ na decyzję zakupową użytkownika dotyczącą konkretnego produktu mają przede wszystkim dwa aspekty – szczegółowy i pomocny opis oraz zdjęcia produktów w sklepie internetowym. Dowiedz się jakie zdjęcia mogą zwiększyć sprzedaż w Twoim e-sklepie!

Zdjęcia produktów w sklepie internetowym – 7 praktycznych wskazówek 

1. Stosuj różne perspektywy

W porównaniu do zakupów stacjonarnych użytkownik dokonując zakupu online nie ma możliwości fizycznego obejrzenia produktu. Mimo to, że e-sprzedaż niesie ze sobą pewne ograniczenia, można ją wykorzystać w odpowiedni sposób i uzyskać przewagę nad konkurencją. Przygotuj galerię zdjęć, która przyciągnie wzrok użytkownika a jednocześnie precyzyjnie pokaże cechy produktu z różnych perspektyw. Technologia tworzy nowe możliwości – może warto zdecydować się na zdjęcia 360 stopni czy dodać video? 

Stosuj różne perspektywy
Przykład: Holystic

2. Pokaż wszystkie warianty produktu

Sprzedajesz różne kolory bądź produkty różnią się wielkością – nie tylko opisz, ale pokaż na zdjęciach wszystkie dostępne warianty. Dzięki temu nie tylko łatwo znajdzie interesujący go produkt i uzna Twój sklep za intuicyjny, ale także przyczyni się do wzrostu konwersji w Twoim sklepie!

wszystkie warianty produktu - zdjęcia w e-sklepie
Przykład: H&M

3. Jakościowe zdjęcia produktów w sklepie internetowym

Jakość zdjęć produktów bezpośrednio koreluje z wizerunkiem Twojego e-sklepu i reprezentuje jakość Twoich produktów. Dobierz wymiary zdjęć do szablonu sklepu oraz produktu, tak aby były odpowiedniej rozdzielności i jednocześnie szybko się ładowały – dlatego odpowiednio zoptymalizuj każde zdjęcie!
Na wysokiej jakości zdjęciach można łatwo pokazać detale, strukturę tworzywa produktu, co maksymalizuje doświadczenie użytkownika.

Przykład: ZARA

4. Tło zdjęcia Twoim wyróżnikiem

O ile białe tło kojarzy się z profesjonalizmem, warto pomyśleć także o innych rozwiązaniach. Ważne, żeby tło było jasne i ukazało kontrast uwypuklając produkt. Może warto zastanowić się nad własną scenografią, która będzie charakterystyczna dla Twojego sklepu i wpłynie na doznania użytkownika podczas zakupu. Ukazanie produktu w trakcie użytkowania też jest dobrym pomysłem.

tło zdjęcia jako wyróżnik - zdjęcia w e-commerce
Przykład: Le Collet

5. Pozwól użytkownikom kreować Twój wizerunek

Ciekawym pomysłem jest też korzystanie ze zdjęć udostępnionych przez użytkowników, którzy w obecnych czasach są twórcami treści. Możesz je wykorzystać dodatkowo w social mediach i stworzyć specjalną galerię w Twoim e-sklepie czy w opisie produktu. Takie działanie zwiększy zaufanie Twoich odbiorców i będą dla Ciebie żywą reklamą!

Użytkownicy kreują Twój wizerunek
Przykład: Holystic

6. Bądź otwarty na współpracę 


Oczywiście jeżeli jesteś profesjonalnym fotografem – problem z głowy! Jednak w rzeczywistości często musimy skorzystać z pomocy doświadczonego fotografa. W zależności jakim dysponujesz budżetem warto sprawdzić ofertę profesjonalistów. Nie zamykaj się jednak na współpracę z freelancerami i pasjonatami fotografii, którzy są w trakcie budowania swojego portfolio. Bardzo często takie osoby mają duże umiejętności, ale dodatkowo świeże spojrzenie, które może zmienić wizerunek Twojej firmy.

współpraca
Przykład: współpraca z freelancerami, fotografami – Anastasiya Bezborodowa – Instagram

7. Postaw na spójne zdjęcia produktów w sklepie internetowym

Patrząc z perspektywy orientacji marketingowej spójność jest tematem, który powinien objawiać się w każdym punkcie styku użytkownika z marką. Zdjęcia, które są spójne tworzą jedną całość, wzbudzają zaufanie i kreują konkretny wizerunek w oczach e-konsumentów. Jeżeli Twoje produkty cechują się sezonowością, postaraj się, żeby każdy kolekcja / seria była stworzona w jednej scenografii, która odda klimat i pozwoli użytkownikowi wejść w Twój świat.

spójność w e-sklepie -zdjęcia produktów w sklepie internetowym
Przykład: Holystic

Zdjęcia produktów w sklepie internetowym – podsumowanie

zdjęcia produktów w sklepie internetowym - podsumowanie

PS: Za zdjęcie główne bardzo dziękujemy Anastasiya Bezbordorova

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś pierwszy artykuł z serii #ZdjęciaWEcommerce. Co tydzień w poniedziałek przez cały październik na dobry start tygodnia będzie pojawiać się nowy artykuł. Stay tuned!     

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *