
Zdjęcia produktów w sklepie internetowym – zwiększ sprzedaż w Twoim e-sklepie!!
Bezpośredni wpływ na decyzję zakupową użytkownika dotyczącą konkretnego produktu mają przede wszystkim dwa aspekty – szczegółowy i pomocny opis oraz zdjęcia produktów w sklepie internetowym. Dowiedz się jakie zdjęcia mogą zwiększyć sprzedaż w Twoim e-sklepie!
Zdjęcia produktów w sklepie internetowym – 7 praktycznych wskazówek
1. Stosuj różne perspektywy
W porównaniu do zakupów stacjonarnych użytkownik dokonując zakupu online nie ma możliwości fizycznego obejrzenia produktu. Mimo to, że e-sprzedaż niesie ze sobą pewne ograniczenia, można ją wykorzystać w odpowiedni sposób i uzyskać przewagę nad konkurencją. Przygotuj galerię zdjęć, która przyciągnie wzrok użytkownika a jednocześnie precyzyjnie pokaże cechy produktu z różnych perspektyw. Technologia tworzy nowe możliwości – może warto zdecydować się na zdjęcia 360 stopni czy dodać video?

2. Pokaż wszystkie warianty produktu
Sprzedajesz różne kolory bądź produkty różnią się wielkością – nie tylko opisz, ale pokaż na zdjęciach wszystkie dostępne warianty. Dzięki temu nie tylko łatwo znajdzie interesujący go produkt i uzna Twój sklep za intuicyjny, ale także przyczyni się do wzrostu konwersji w Twoim sklepie!

3. Jakościowe zdjęcia produktów w sklepie internetowym
Jakość zdjęć produktów bezpośrednio koreluje z wizerunkiem Twojego e-sklepu i reprezentuje jakość Twoich produktów. Dobierz wymiary zdjęć do szablonu sklepu oraz produktu, tak aby były odpowiedniej rozdzielności i jednocześnie szybko się ładowały – dlatego odpowiednio zoptymalizuj każde zdjęcie!
Na wysokiej jakości zdjęciach można łatwo pokazać detale, strukturę tworzywa produktu, co maksymalizuje doświadczenie użytkownika.

4. Tło zdjęcia Twoim wyróżnikiem
O ile białe tło kojarzy się z profesjonalizmem, warto pomyśleć także o innych rozwiązaniach. Ważne, żeby tło było jasne i ukazało kontrast uwypuklając produkt. Może warto zastanowić się nad własną scenografią, która będzie charakterystyczna dla Twojego sklepu i wpłynie na doznania użytkownika podczas zakupu. Ukazanie produktu w trakcie użytkowania też jest dobrym pomysłem.

5. Pozwól użytkownikom kreować Twój wizerunek
Ciekawym pomysłem jest też korzystanie ze zdjęć udostępnionych przez użytkowników, którzy w obecnych czasach są twórcami treści. Możesz je wykorzystać dodatkowo w social mediach i stworzyć specjalną galerię w Twoim e-sklepie czy w opisie produktu. Takie działanie zwiększy zaufanie Twoich odbiorców i będą dla Ciebie żywą reklamą!

6. Bądź otwarty na współpracę
Oczywiście jeżeli jesteś profesjonalnym fotografem – problem z głowy! Jednak w rzeczywistości często musimy skorzystać z pomocy doświadczonego fotografa. W zależności jakim dysponujesz budżetem warto sprawdzić ofertę profesjonalistów. Nie zamykaj się jednak na współpracę z freelancerami i pasjonatami fotografii, którzy są w trakcie budowania swojego portfolio. Bardzo często takie osoby mają duże umiejętności, ale dodatkowo świeże spojrzenie, które może zmienić wizerunek Twojej firmy.

7. Postaw na spójne zdjęcia produktów w sklepie internetowym
Patrząc z perspektywy orientacji marketingowej spójność jest tematem, który powinien objawiać się w każdym punkcie styku użytkownika z marką. Zdjęcia, które są spójne tworzą jedną całość, wzbudzają zaufanie i kreują konkretny wizerunek w oczach e-konsumentów. Jeżeli Twoje produkty cechują się sezonowością, postaraj się, żeby każdy kolekcja / seria była stworzona w jednej scenografii, która odda klimat i pozwoli użytkownikowi wejść w Twój świat.

Zdjęcia produktów w sklepie internetowym – podsumowanie

PS: Za zdjęcie główne bardzo dziękujemy Anastasiya Bezbordorova
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś pierwszy artykuł z serii #ZdjęciaWEcommerce. Co tydzień w poniedziałek przez cały październik na dobry start tygodnia będzie pojawiać się nowy artykuł. Stay tuned!
Może Ci się spodobać

Wspieram polskie marki z Hunterkami Biznesu
10 maja 2020
E-commerce w Polsce – 5 kluczowych faktów o branży
4 września 2019
Jeden komentarz
Pingback: