Jak prowadzić transparetnt e-biznes - potrzeba transparentności
E-commerce,  Small business,  W terenie

Jak prowadzić transparentny e-biznes – potrzeba transparentności

Działania marketingowe to nieodłączny element strategii nowoczesnej firmy. Aby uzyskać wymarzony efekt, należy podejść do strategii komunikacji marketingowej odpowiedzialnie i realnie. Konsumenci są zmęczeni pustymi obietnicami – teraz potrzebują transparentności. Transparentny e-biznes i jego strategia powinna być oparta na prawdziwych informacjach. Warto zadać sobie pytanie – co realnie możemy zagwarantować klientowi? To dotyczy także każdej osoby lub zewnętrznej firmy, z którą współpracuje organizacja. W przygotowywaniu poszczególnych procesów oraz kalkulacji kosztów warto wziąć pod uwagę różne scenariusze wydarzeń i przygotować się na niespodziewane sytuacje. Naszym celem powinna być komunikacja marketingowa, która jest spójna, oparta na prawdziwych informacjach, ponieważ wszystko zostanie zweryfikowane przez klientów, co w dobie social mediów wydarzy się szybciej niż możemy się tego spodziewać.

Działaj świadomie i transparentnie!

Transparentność można kreować za pośrednictwem wielu narzędzi i nie jest to tylko transparentny e-biznes. Każdy człowiek działa na wielu płaszczyznach i przez każdą z nich może przemawiać transparentność. Bez względu na to kim jesteś – właścicielem biznesu, osobą, która jest aktywna w social mediach, czy pracujesz w korporacji – możesz być prawdziwy i transparentny! Najważniejszą zasadą jest to, żeby funkcjonować w zgodzie z samym sobą, dotrzymywać słowa i dawać z siebie wszystko. Na co dzień w roli konsumenta oczekujemy najwyższej jakości, dlatego sami też postawmy na nią i dawajmy ją każdego dnia.

Przetrwa transparentny e-biznes

Transparentność w biznesie to klarowność i przejrzystość, co wpływa na wiarygodność oraz poczucie bezpieczeństwa względem organizacji. W dzisiejszych czasach im bardziej jawne działania prowadzi biznes tym lepiej. Dzisiejszy konsument chce, aby marki miały własne zdanie, pokazywały swoją pracę od środka organizacji i to jak wygląda ona za kulisami oraz walczyły z realnymi problemami społecznymi. Zgodnie z wynikami prezentowanymi podczas konferencji trendwatching’owej “Konsument 2018” ponad 80% konsumentów twierdzi, że biznes powinien być zaangażowany w rozwiązywanie problemów społeczeństwa oraz uważa, że posiada on większy wpływ na rzeczywistość oraz rozwiązywanie problemów niż jednostka. Co więcej niecałe 80% konsumentów chciałoby dowiedzieć się co dobrego robią organizacje. Konsumenci zdają sobie sprawę, że nie żyjemy w różowej bańce i potrzebują realnych informacji. Jest to też jeden z czynników, dla którego blogerzy oraz vlogerzy cieszą się zaufaniem internautów.

Obecnie każda firma podlega weryfikacji – zanim konsument zdecyduje się na zakup sprawdza informacje w sieci, kieruje się opiniami innych użytkowników, a następnie weryfikuje czy produkt / usługa spełnia jego oczekiwania. Żyjemy w czasach, gdy konsumenci są bardzo dokładni i skrupulatnie walczą o prawa i obiecane im warunki. Jedyne zaskoczenie, na którym powinno zależeć przedsiębiorcom to pozytywne emocje doświadczone po skorzystaniu z e-sklepu związane z przekroczeniem oczekiwań użytkownika. Co zrobić, abyśmy byli właścicielami cieszącego się zaufaniem biznesu i co wpływa na transparentny e-biznes?


Co wpływa na transparentność? Prowadź transparentny e-sklep!

1. Media społecznościowe

Wiele użytkowników przed zakupem sprawdza profil marki w social mediach. To jeden z punktów styku marki z klientem oraz społeczny dowód słuszności (tzw. social proof). Social media to idealne narzędzie, aby pokazać domenę marki oraz wartości firmy, co jest dla niej wyjątkowo ważne oraz to z jakim problemem społecznym się zmaga (np. branża modowa – slow fashion vs fast fashion). Zadbaj o to, aby Twój profil był spójny z e-sklepem, Twoimi działaniami wewnętrznymi w firmie oraz poza nią. Pokazuj członków zespołu, jak wygląda praca w Twojej firmie – niech konsumenci wiedzą, że za Twoją firmą stoją ludzie.

2. Transparentny e-sklep, który budzi zaufanie

Użytkownik powinien czuć się bezpiecznie w sklepie internetowym. Ważna jest nie tylko intuicyjność, ale też oznakowania zabezpieczeń. Na poczucie bezpieczeństwa wpływają chociażby zdjęcia produktów, opinie innych użytkowników, programy lojalnościowe czy szczegółowo opisane procedury zwrotu, reklamacji bądź wymiany.

3. Opinie klientów 

Nic tak nie wpływa na drugiego użytkownika jak, wspomniane już wcześniej, opinie zadowolonych klientów. Można je zamieścić w e-sklepie bezpośrednio pod konkretnym produktem, czy w mediach społecznościowych. Opinie są dużo bardziej wiarygodne niż to kiedy my sami mówimy o swoim produkcie. 

4. Historia firmy – kim jesteśmy?

Czyli zakładka, w której wyjaśniasz jak powstała firma. Ludzie lubią historię marek, które mają swoje wartości, dla których pasja jest fundamentem działań. Może warto pokazać się w bardziej dynamiczny i nowoczesny sposób i przygotować video?

Jak budować transparentny e-biznes

Prowadząc transparentny e-commerce tak naprawdę trzeba być tylko (a może aż) naturalnym oraz konsekwentnym w swoich działaniach. Jeżeli Twoje działania nie będą pokrywały się z obietnicami, użytkownicy bardzo szybko to zweryfikują. Nie da się udawać, że produkt jest dobrej jakości skoro psuje się po chwili użytkowania. Bądźmy wytrwali w naszej transparentności i sprawmy, aby biznes mógł przyczynić się do jakiegoś dobra w społeczeństwie i przynosił klientom satysfakcję z zakupu i możliwość przynależenia do społeczności marki oraz wspólną walkę o lepsze. 


komentarze 3

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *