Postaw na long tail SEO
E-commerce

Postaw na long tail SEO – mniej pracy, więcej konwersji

Pozycjonowanie? Short tail vs long tail SEO

Pozornie wydawać by się mogło, że jedno słowo kluczowe będzie mieć zdecydowanie więcej wyszukiwań, a co za tym idzie lepszy efekt i większe korzyści. Nic bardziej mylnego! Zasada jest bardzo prosta, chociaż dla niektórych zaskakująca: “im krótsza fraza kluczowa, tym wyższy koszt i większa konkurencja”. Jeżeli stawiasz na short tail SEO to niestety zmniejszasz prawdopodobieństwo konwersji. Czytaj dalej o dowiedz się jak budować swój e-sklep w oparciu o long tail SEO.

Long tail SEO - pozycjonowanie, które przynosi efekty

Strategia pozycjonowania oparta na pojedynczych słowach kluczowych jest błędem, ponieważ:

  1. Jedno słowo kluczowe jest pojęciem bardzo ogólnym, które może dotyczyć wielu zagadnień – nie wiadomo jaki jest konkretny cel wyszukiwania użytkownika.
  2. Prawdopodobieństwo konwersji jest bardzo niskie. 
  3. Istnieje duża liczba konkurentów, którzy korzystają z danego słowa kluczowego.
  4. Koszt wypozycjonowania jest relatywnie bardzo wysoki. 

Wyjątek! Pozycjonowanie się na nazwę marki jest zawsze opłacalne.

Frazy składające się z dwóch lub trzech słów kluczowych zmniejszają aż o połowę  koszt i ryzyko związane z konkurencją, a zwiększają prawdopodobieństwo konwersji. Wykorzystanie kilku słów pozwala użytkownikowi precyzyjnie wyrazić swoją potrzebę.

Opisowe frazy składające się z więcej niż trzech słów kluczowych pozwalają dogłębnie zrozumieć potrzebę klienta. Dzięki temu możemy zastosować konkretną strategię, aby dostarczyć użytkownikowi to czego w danym momencie pragnie. 


Dlaczego strategia long tail SEO jest efektywna?

  1. Korzystając z dłuższych fraz konsument precyzyjnie określa czego szuka, dzięki czemu szansa na konwersję wzrasta ponad 3-krotnie! 
  2. Konkurencyjność drastycznie spada.
  3. Kosztem tej samej pracy, możemy uzyskać więcej słów kluczowych. 
  4. Long tail odpowiadają aż 70% wyszukiwań. 
long tail SEO vs short tail SEO
Strategia long tail SEO - e-commerce hack
  1. Przeanalizuj kategorie główne dostępne w e-sklepie. 
  2. Wczuj się w użytkownika i podziel kategorie główne na dokładnie sprecyzowane podkategorie, tak aby:
    – każda potencjalna fraza long tail miała swoją podstronę, czyli landing page (dla osób pochodzących z ruchu organicznego z wyszukiwarki). 
    – ułatwić nawigację użytkownikowi
  3. wykorzystując poniżej wskazane narzędzia sprawdź, które frazy mają największy potencjał

Strategia long tail SEO - narzedzia e-commerce
  • Google Keyword Planner
  • Answerthepublic
  • Ubersuggest

Krótkie podsumowanie: używając long tail SEO zwiększasz prawdopodobieństwo konwersji, w szybszy bardziej efektywny sposób docierasz do swoich klientów docelowych i nie marnujesz budżetu na wyszukania, które nie są związane z Twoją działalnością. Nie czekaj! Postaw na long tail SEO!

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *