
Postaw na long tail SEO – mniej pracy, więcej konwersji
Pozycjonowanie? Short tail vs long tail SEO
Pozornie wydawać by się mogło, że jedno słowo kluczowe będzie mieć zdecydowanie więcej wyszukiwań, a co za tym idzie lepszy efekt i większe korzyści. Nic bardziej mylnego! Zasada jest bardzo prosta, chociaż dla niektórych zaskakująca: “im krótsza fraza kluczowa, tym wyższy koszt i większa konkurencja”. Jeżeli stawiasz na short tail SEO to niestety zmniejszasz prawdopodobieństwo konwersji. Czytaj dalej o dowiedz się jak budować swój e-sklep w oparciu o long tail SEO.

Strategia pozycjonowania oparta na pojedynczych słowach kluczowych jest błędem, ponieważ:
- Jedno słowo kluczowe jest pojęciem bardzo ogólnym, które może dotyczyć wielu zagadnień – nie wiadomo jaki jest konkretny cel wyszukiwania użytkownika.
- Prawdopodobieństwo konwersji jest bardzo niskie.
- Istnieje duża liczba konkurentów, którzy korzystają z danego słowa kluczowego.
- Koszt wypozycjonowania jest relatywnie bardzo wysoki.
Wyjątek! Pozycjonowanie się na nazwę marki jest zawsze opłacalne.
Frazy składające się z dwóch lub trzech słów kluczowych zmniejszają aż o połowę koszt i ryzyko związane z konkurencją, a zwiększają prawdopodobieństwo konwersji. Wykorzystanie kilku słów pozwala użytkownikowi precyzyjnie wyrazić swoją potrzebę.
Opisowe frazy składające się z więcej niż trzech słów kluczowych pozwalają dogłębnie zrozumieć potrzebę klienta. Dzięki temu możemy zastosować konkretną strategię, aby dostarczyć użytkownikowi to czego w danym momencie pragnie.
Dlaczego strategia long tail SEO jest efektywna?
- Korzystając z dłuższych fraz konsument precyzyjnie określa czego szuka, dzięki czemu szansa na konwersję wzrasta ponad 3-krotnie!
- Konkurencyjność drastycznie spada.
- Kosztem tej samej pracy, możemy uzyskać więcej słów kluczowych.
- Long tail odpowiadają aż 70% wyszukiwań.


- Przeanalizuj kategorie główne dostępne w e-sklepie.
- Wczuj się w użytkownika i podziel kategorie główne na dokładnie sprecyzowane podkategorie, tak aby:
– każda potencjalna fraza long tail miała swoją podstronę, czyli landing page (dla osób pochodzących z ruchu organicznego z wyszukiwarki).
– ułatwić nawigację użytkownikowi - wykorzystując poniżej wskazane narzędzia sprawdź, które frazy mają największy potencjał

- Google Keyword Planner
- Answerthepublic
- Ubersuggest
Krótkie podsumowanie: używając long tail SEO zwiększasz prawdopodobieństwo konwersji, w szybszy bardziej efektywny sposób docierasz do swoich klientów docelowych i nie marnujesz budżetu na wyszukania, które nie są związane z Twoją działalnością. Nie czekaj! Postaw na long tail SEO!
Może Ci się spodobać

Konwersja e-sklepu – co na nią wpływa?
25 września 2019
Doświadczenie zakupowe górą – jak sprawić, żeby klienci chcieli kupować
16 stycznia 2020
Jeden komentarz
Pingback: