Skuteczny opis produktu w sklepie internetowym
E-commerce,  Pozytywne praktyki w e-commerce

Skuteczny opis produktu w sklepie internetowym – pisz zwiększając konwersję

Najważniejsze dwa aspekty strony produktowej, które mają wpływ na decyzje zakupową konsumenta to zdjęcia produktów oraz ich opisy. W jaki sposób stworzyć skuteczny opis produktu w sklepie internetowym, który finalnie przekona konsumentów do dokonania zakupu? Co w nim zawrzeć, a czego unikać?

Jeżeli opis jest źle skonstruowany to istnieje duże ryzyko, że użytkownik opuści stronę i nie sfinalizuje transakcji w Twoim e-sklepie, nawet jeśli początkowo był gotowy podjąć decyzję zakupową. Wyobraź sobie sytuację, w której konsument nie może znaleźć odpowiedzi na pytanie dotyczące produktu w sklepie internetowym. W takim wypadku najpewniej zacznie poszukiwania w innych witrynach i prawdopodobnie dokona zakupu w e-sklepie, w którym znajdzie odpowiedź.

Opis produktu w sklepie internetowym to także doskonałe narzędzie do zwiększenia widoczności Twojego e-sklepu w wyszukiwarce Google. Treść produktów ma ogromny wpływ na SEO. Dodatkowo tworząc opisy pod użytkownika można w łatwy sposób upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. Poniżej zamieszczamy TOP 10 porad jak stworzyć idealny opis produktu w sklepie internetowym.

Skuteczny opis produktu w sklepie internetowym? – TOP 10 porad!

Skuteczny opis produktu w sklepie internetowym - top 10 porad

1 . Postaw na unikalne treści w Twoim sklepie

Pracując w modelu dropshippingu nie duplikuj opisów ze strony producenta. Jeżeli maksymalizujesz sprzedaż i oferujesz swoje produkty na innych platformach sprzedażowych, przygotuj dla nich dwa odrębne zestawy opisów. Powtarzający się na zewnętrznych stronach content spowoduje, że Google będzie odczytywać Twój sklep jako duplikat i może przestać go wyświetlać, więc nie pozwól na to! Jeżeli w Twojej kolekcji pojawia się wiele produktów w różnych wariantach, które nieznacznie od siebie odbiegają (np. sukienki w różnych kolorach, różne warianty wielkości) – postaraj się używać nieco innych słów, czy sformułowań i sprawić, aby opisy różniły się od siebie. 

2. Wyznacz odpowiednią frazę kluczową

Spraw, aby każda pojedyncza strona produktu była skoncentrowana wokół jednej frazy kluczowej. Używanie słów kluczowych wpłynie pozytywnie na SEO i pomoże zwiększyć widoczność poszczególnych produktów w wyszukiwarce. Należy jednak mieć świadomość, że opis jest przede wszystkim tworzony pod użytkownika i zbyt częste używanie tej samej frazy może wydawać się nienaturalne. Warto wykorzystywać wybraną frazę kluczową i jej odmiany także w nagłówkach H1, H2, H3. W większości szablonów sklepu nagłówek H1 jest już nazwą produktu, więc w opisie można skoncentrować się na pozostałych.

3. Pisz szczegółowe i pomocne opisy produktów

Opisy, które realnie przedstawiają produkt pomogą zmniejszyć dysonans zakupowy i zwrócić uwagę użytkowników na najważniejsze aspekty oferowanego produktu. W tym przypadku opis idzie w parze ze zdjęciem i może w bardzo trafny sposób uargumentować dlaczego Twój produkt jest warty zakupu i swojej ceny. Dodaj takie elementy jak skład i wymiary produktu, czy sposób użytkowania. Warto zwrócić uwagę na surowce, które zostały użyte do wykonania produktu, a nawet opisać historię jego tworzenia. Jeżeli posiadasz certyfikaty – pochwal się!

4. Spójne opisy produktowe kluczem do sukcesu

Podkreśl swój profesjonalizm poprzez spójne opisy. Warto przygotować jeden szablon, który będzie charakterystyczny dla Twoich produktów – znaleźć elementy wspólne każdego opisu, pomyśleć o określonych sekcjach. Takie działania mogą pozytywnie wpłynąć na czytelność strony produktowej i ułatwić użytkownikom znalezienie odpowiedzi na konkretne pytania. 

5. Stwórz unikalny charakter i spraw, żeby Twój e-sklep się wyróżniał

Niezależnie od branży postaraj się przedstawić unikalny charakter Twojego sklepu i stworzyć swój własny, oryginalny świat, do którego zaprosisz internautów. Pamiętaj, że oryginalność wpłynie na odbiór całej Twojej marki. Za pomocą unikalnych opisów zwiększasz szansę na pojawienie się w wynikach wyszukiwania Google oraz kreujesz swój wizerunek i świadomość marki wśród konsumentów.

6. Użytkownik na pierwszym miejscu

Jeżeli lubisz opowiadać o swoim produkcie w najlepszym możliwym świetle i  podkreślać jego pozytywne cechy naciągając przy tym lekko rzeczywistość, to mamy dla Ciebie złą wiadomość. Opis produktu w sklepie internetowym musi być prawdziwy, więc nie ma w nim miejsca na przechwałki. Warto wykorzystać takie narzędzia jak storytelling i stworzyć opis, który przemówi do konsumentów. Należy pamiętać o podaniu wszelkich przydatnych informacji, jednak ocenę produktu pozostaw swoim odbiorcom.

7. Mów do swoich klientów

Zapewne na tym etapie pracy nad sklepem internetowym masz już stworzoną Buyer Personę. Pamiętaj o niej podczas tworzenia opisów i dostosuj sformułowania językowe do swojej grupy docelowej. Używaj słów zrozumiałych, jednocześnie podkreślając swój profesjonalizm. Niezależnie jednak od charakteru grupy docelowej nie używaj zdań kilkukrotnie złożonych, które są wyjątkowo ciężkie w odbiorze. Proste zdania, niezawierające przesadnie dużo przymiotników, to przepis na sukces. Zadaniem opisu jest w końcu przede wszystkim przekazanie niezbędnych informacji.

8. Gotowi? Akcja!

Czasami konsumenci potrzebują lekkiego bodźca, który popchnie ich do działania. Na pewno w Twoim e-sklepie znajdują się przyciski wzywające do działania typu “kup teraz” czy “dodaj do koszyka”, ale warto zapewnić dodatkowy bodziec, który być może sprawi, że użytkownik kliknie jeden z przycisków dostępnych na Twojej stronie. Takie hasło możesz zamieścić pod koniec opisu produktowego i w naturalny sposób przekonać internautę do dokonania zakupu.

9. Konsument jako opiniotwórca

Skoro ocenianie produktu warto pozostawić użytkownikom, to dlaczego by nie wykorzystać ich opinii jako formy promocji? Opis produktu w sklepie internetowym musi być rzetelny i nie może być wypełniony przechwałkami, ale dodanie na stronie produktowej miejsca, w którym widnieją opinie zadowolonych konsumentów jest ciekawym sposobem obejścia tej zasady. Zaufanie internautów w stosunku do marki, szczególnie tej sprzedającej online, wzrasta, gdy na stronie widnieją pozytywne opinie. Korzystanie z opinii zadowolonych klientów to prosta, tania i skuteczna forma promocji.

10. Postaw na użyteczność! Zobrazuj opis produktu w sklepie internetowym za pomocą grafik i video. 

Zamiast ściany ciągłego tekstu, dobrym rozwiązaniem jest urozmaicenie go grafikami oraz filmikami. Stosuj na przemian tekst z multimediami i podkreślaj na nich to co precyzyjnie opisujesz w tekście. Dzięki temu utrzymasz uwagę użytkownika i skutecznie przedstawisz zalety produktu.

Skoro wiesz już jak powinien wyglądać opis produktu na stronie, to nie czekaj! Dostosuj swoje opisy produktowe, tak aby przekonywały Twoich odbiorców do zakupu. Do spójnej karty produktu pozostały Ci jedynie zoptymalizowane zdjęcia. Zobacz nasz kolejny artykuł i przygotuj się do sprzedaży!

PS: Za zdjęcie główne bardzo dziękujemy Anastasiya Bezbordorova

komentarze 2

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *