E-commerce w Polsce
E-commerce,  Branża e-commerce

E-commerce w Polsce – 5 kluczowych faktów o branży

Z naszego doświadczenia milion biznesowych pomysłów na minutę to zdecydowane minimum. Większość ucieka w zapomnienie, a reszta pozostaje w sferze niespełnionych marzeń. Skąd więc wiedzieć, że to właśnie ten wyjątkowy pomysł? Spieszymy z pomocą – 5 faktów, które pomogą Ci podjąć decyzję o założeniu e-commerce w Polsce. 

1. Rynek e-commerce w Polsce co roku wzrasta o kilkanaście procent

Zgodnie z najnowszymi raportami jest to jeden z najbardziej dynamicznie rozwijających się sektorów. W 2018 roku liczba sklepów internetowych przekroczyła 30 tysięcy, co w porównaniu z rokiem poprzednim oznacza ponad 6% przyrost i 1,8 tys. więcej nowych podmiotów na rynku. Obecnie e-commerce w Polsce znajduje się w czołówce najszybciej rozwijających się rynków handlu elektronicznego.

2. 16,5 mln internautów kupuje w polskich e-sklepach

Jest to aż 60% wszystkich użytkowników internetu w Polsce. Co ciekawe, 3 na 10 internautów decyduje się na zakupy online w sklepach internetowych za granicą. Transakcji dokonywanych poza Polską jest zdecydowanie mniej, jednak jest to trend rosnący. Coraz więcej osób ufa zagranicznym e-sklepom i porównuje oferty. Jest to właściwy moment na maksymalizację promocji polskich sklepów i świadome wykorzystanie lokalnych produktów.

Internauci w e-commerce w Polsce


3. Branża modowa najlepiej sprzedaje się w e-commerce w Polsce

Moda to najlepiej sprzedająca się branża w internecie. Średnie wydatki wynoszą 253 zł / miesiąc . Co ciekawe, mężczyźni wydają na produkty tej kategorii więcej (345 zł) niż kobiety (203 zł). Najbardziej aktywną grupą wiekową są osoby mające 25 -34 lata.
Kolejną dobrze sprzedającą się kategorią jest obuwie 230 zł / miesiąc oraz artykuły spożywcze (204 zł / miesiąc). Obecnie sprzedaż dóbr FMCG wynosi niecały 1% całkowitej sprzedaży. Produkty FMCG sprzedaje się zdecydowanie mniej w e-commerce w Polsce, niż za granicą. Trend jest jednak rosnący i w ciągu kolejnych kilku lat powinien zostać podwojony.


Najlepiej sprzedające się kategorie produktowe w e-commerce w Polsce

4. Polski e-commerce to zaledwie 7% handlu detalicznego

Mimo, że e-handel bardzo dynamicznie się rozwija to stanowi zaledwie 7% handlu detalicznego ogółem. Według prognoz w ciągu 2 do 3 lat wzrośnie do 10%. Trend jest jak najbardziej rosnący, ale wciąż odbiega od wartości zakupów stacjonarnych.


5. Laptop cały czas na fali

Niezmiennie laptop to ulubione urządzenie wykorzystywane do e-zakupów (61%). Jednak m-commerce osiąga coraz lepsze wyniki i już 61% użytkowników finalizuje transakcję za pomocą smartfonu. 

Urządzenia wykorzystywane do e-zakupów

Ostateczny sukces uzależniony jest od wielu czynników, dlatego ważna jest obserwacja otoczenia i uchwycenie szansy, którą oferuje nam rynek. Na początku pojawia się multum pytań, ale relatywnie mało odpowiedzi. Jeżeli zastanawiasz się czy nie spróbować swoich sił w e-commerce, to zdecydowanie dobry ruch, mimo, że konkurencja wzrasta z dnia na dzień, a coraz więcej sklepów internetowych walczy o swój kawałek rynku w najróżniejszych branżach. Jakie cechy powinien posiadać Twoim zdaniem idealny e-sklep?


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *