Czym są mikromomenty
E-commerce

Czym są mikromomenty? – Wykorzystaj każdą sekundę!

Jeśli jeszcze nie wiesz czym są mikromomenty – nadchodzimy z pomocą! Każda minuta przynosi ponad 2 mln fraz wyszukiwanych w Google przez użytkowników. Jest to istotna informacja rynkowa, która mówi nam czego w danym momencie potrzebują internauci. Panująca kultura nanosekundy na stałe zagościła w naszym życiu i rodzi coraz to większe wymagania. Dzisiejszy konsument oczekuje odpowiedzi natychmiast i dlaczego ma jej nie dostać właśnie od nas?

Poniżej znajdziecie filmik obrazujący, jak żyje dzisiejszy konsument



Kategorie mikromomentów

Wszystkie wyszukiwania możemy podzielić na cztery główne kategorie. Dodatkowo, aby lepiej zrozumieć czym są mikromomenty i jakie znaczenie mają dla każdej marki, posłużymy się praktycznymi przykładami.



Mikromomenty chcę zrobić | I want to do

Mikromoment chcę zrobić – to typ wyszukiwań, gdy użytkownik chce wykonać zadanie, ukończyć czynność bądź spróbować czegoś nowego, ale brakuje mu informacji. Wyszukiwania tego typu z roku na rok wzrastają o nawet 70%.

Mikromoment chcę zrobić

Gosia chce uszyć sukienkę swoich marzeń, jednak nie wie jak się za to zabrać. Bierze do ręki smartfona i wpisuje w wyszukiwarkę “Jak uszyć sukienkę?”. Załóżmy, że kilka miesięcy temu założyłaś/eś sklep z tkaninami. W łatwy sposób możesz zachęcić Gosię, aby odwiedziła Twoją witrynę publikując poradnik dla początkujących “Jak krok po kroku uszyć sukienkę” i zainspirować ją do uszycia pierwszej sukienki. Jeżeli treść Twojego artykułu pomoże Gosi to na długo pozostanie na Twojej stronie, a może nawet dokona zakupu oferowanej przez Ciebie tkaniny? 


Mikromomenty chcę wiedzieć | I want to know

Mikromoment chcę wiedzieć – gdy użytkownik chce dowiedzieć się czegoś nowego, ale niekoniecznie myśli o dokonaniu zakupu.  66% konsumentów korzystając ze smartfonów dodatkowo sprawdza informacje zawarte w reklamie w TV. 

Mikromoment chcę wiedzieć

Karol ostatnio zainteresował się muzyką i chciałby dowiedzieć się, które zespoły są teraz najbardziej popularne. Postanowił zaufać przeglądarce i wpisał odpowiednią frazę. Dobrze się składa, że prowadzisz witrynę, w której sprzedajesz płyty oraz bilety na koncerty, a co tydzień piszesz podsumowania najgorętszych hitów i zespołów. Karol po wejściu na Twoją stronę znajduje odpowiedź na nurtujące go pytanie i od dziś regularnie odwiedza Twój sklep. Jeżeli regularnie będziesz dostarczać mu wiedzę – Karol chcąc dokonać zakupu płyty, chętniej wybierze Ciebie, niż Twoją konkurencję. 


Mikromomenty chcę kupić | I want to buy

Mikromoment chcę kupić – gdy użytkownik chce kupić produkt, ale potrzebuje pomocy w podjęciu decyzji o zakupie i wyborze e-sklepu, gdzie sfinalizuje transakcję. 8 na 10 konsumentów, będąc w sklepie stacjonarnym, sprawdza informację online odnośnie produktu.

Mikromoment chcę kupić

Asia chce kupić tusz do rzęs – próbowała już wielu i zastanawia się, który tusz wreszcie spełni jej oczekiwania. Ty natomiast, jako właściciel e-commerce z kosmetykami piszesz bloga o markach, które sprawdziły już Twoje klientki i wysoko je oceniły. Asia uzyskując dokładną informację odnośnie działania danego produktu, decyduje się na zakup w Twoim e-sklepie.  


Mikromomenty chcę pójść | I want to go

Mikromoment chcę pójść – gdy użytkownik szuka lokalnej firmy, która oferuje konkretny produkt bądź usługę, która odpowie na jego potrzebę. 82% posiadaczy smartfonów sprawdza w wyszukiwarce miejsce, zanim do niego dotrze. 

Mikromoment chcę pójść

Kamil wyjechał do Gdańska na weekend. Chciałby zjeść coś dobrego w dogodnej lokalizacji. Za pośrednictwem smartfona sprawdza restauracje w okolicy i dzięki Google My Business, patrząc na oceny, dokonuje wyboru Twojej restauracji. Koniecznie sprawdź czy Twoja lokalizacja jest odpowiednio wyeksponowana i czy Twój biznes cieszy się dobrą opinią. 

Gdy użytkownik wyszukuje w Google daną frazę – chce wiedzieć, pójść, zrobić czy kupić i oczekuje natychmiastowej odpowiedzi na konkretne pytanie. Jeżeli prawidłowo zaplanujemy naszą strategię, będziemy ją mierzyć i optymalizować – damy użytkownikowi to czego szuka i wykorzystamy ogromny potencjał mikromomentów.

Jak wykorzystać mikromomenty?

Użytkownik i jego doświadczenie (UX) jest zawsze na pierwszym miejscu, dlatego spraw, aby Twój e-sklep dostarczał wartość dodaną internautom.

  • Dopilnuj, aby Twój sklep internetowy był nowoczesny, intuicyjny i szybki
  • Twórz pomocne użytkownikom treści (zgodnie z powyższymi przykładami)
  • Analizuj zachowania użytkowników na Twojej stronie za pomocą dostępnych narzędzi, takich jak Google Analytics
  • Monitoruj i szybko reaguj – wprowadzaj zmiany i udoskonalaj!

komentarze 2

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *